TegSödra Umeå IF

Kläder 2023
2023-04-16 15:57
Info om träning och kläder säsongen 2023

Hej Föräldrar och Spelare!

Träningar:

Vi kommer att börja träna nu på tisdag den 18/4.

Träningarna kommer att vara på tisdagar och torsdagar.

Tisdag 19.00-20.00 helplan 7 manna.

Torsdag 19.00-20.30 halvplan 7 manna.

Tisdagar kommer vi att träna en lite längre fys före passet, ombytt och klar kl 18.30 med löparskor.

Torsdagar kommer vi att värma upp med en liten löprunda före passet, ombytt och klar kl 18.45 med löparskor.

Blå matchtröjor lånas via klubben i tränings/medlemsavgift. Vit matchtröja/träningströja erhålls via laget och sponsorer. Delas ut vid träning under början av säsongen.

Matchstrumpor och matchshorts köps via Intersport Mariedal enligt information i bild ovan.

För att se lite mer enhetliga ut och skapa en bättre VI-känsla i gruppen har vi beslutat om att en långärmad träningströja kommer beställas för höst & vårarnas kallare träningar. Dessa måste provas ut under kommande vecka (senast torsdag) på Intersport Mariedal och deras lagavdelning direkt i entrén. Sponsor som tar del av denna kostnad, egenavgift på 200kr/person.

SportAdmin har tagit över rollen som informations/tränings/lagapp från och med denna säsong. Ladda ner denna, lite nytt för oss tränare och för er föräldrar men vi jobbar med förbättring och strävar framåt.

Vi ser tillsammans med er fram emot säsongen 2023, nu kör vi!

Tränarna genom Jonas

Kläder 20232023-04-16 15:57

Annonsbild för gräsrotenAnnonsbild för gräsroten