TegSödra Umeå IF
F12

Inför säsongen - matcher och cuper
2023-03-25 22:42

Del 2, då, som rör matcher och cuper.

Som sagt så är vi idag 24 tjejer, vilket innebär att vi anmält 2 lag. Det behövs för att tjejerna ska få mycket speltid. Dock så innebär det också att vi är rätt så sårbara vid frånvaro. Är det ett antal som inte kan delta så får vi svårt att få ihop fullt lag, vilket innebär att ibland kommer det finns ett behov att att låna in en eller några från det andra laget (dvs spelare från lag 1 hoppar även in och spelar i lag 2:s match, och vice versa).

Vi vill väldigt gärna att ni alla är redo att ställa upp på det här och hjälpa oss med det, när så behövs. Det är helt för tjejerna skull, det finns inget tråkigare än att tvingas ställa in en match, och det är även viktigt för lagsammanhållningen att både spelare och föräldrar ställer upp för varandra.

Utöver det här så kommer vi i vanlig ordning att skicka ut kallelser till matcherna, och det är väldigt viktig att ni svarar på dessa. Det är av yttersta vikt för oss.

Nästa bit rör cuper. Det har väldigt roligt när vi spelat cuper (känns som att spelare, tränare och föräldrar alla tycker det, och vi vill självklart göra det även denna säsong. Umeå Fotbollsfestival tycker vi var väldigt lyckad och rolig, och dit tänker vi anmäla oss även i år. Sen vill vi gärna peta in en till också, och där tänker vi främst på Innertavle Cup (som också har varit toppen båda gångerna vi spelat) eller Röbäckscupen.

Här behöver vi bilda oss en uppfattning om det finns underlag för att delta, dvs är folk hemma. Umeå Fotbollsfestival går, som alltid, av stapeln sista helgen i juli, dvs 27-30 juli.

Röbäckscupen är 10-11 juni och Innertavle Cup är lör 27 maj.

Ta en titt i era kalendrar, fundera på saken och så hör ni av er!

//Magnus

Våra sponsorer
Annonsbild för gräsrotenAnnonsbild för gräsroten